VERHUIS BEWONERS RUSTOORD

zondag, 23 oktober, 2016

Maandag 24 oktober is een belangrijke dag: Om 9 uur verhuizen de bewoners van het rustoord naar hun mooie moderne kamer in het nieuwe rustoord. Ze worden er meteen verrast op een lekker ontbijtbuffet en de burgemeester en OCMW voorzitter bieden een bloemetje aan.

In het gebouw zullen voorlopig de 60 huidige bewoners een kamer krijgen. In de overige kamers (het zijn er 116 in totaal) worden voorlopige kantoren en een keuken gemaakt.

Intussen zijn de werkmannen van de gemeente al een week druk in de weer om de kelders leeg te maken van het oude rustoord. Zodra de bewoners veilig en wel in hun nieuwe woonst zitten, worden alle spullen op de verdiepingen weggehaald. Het gaat allemaal heel snel, want in de eerste helft van november wordt de afbraak van het oude gebouw gestart. Nog voor het einde van het jaar moet het terrein klaar zijn voor de bouw van het tweede deel van het rustoord. In dat tweede deel worden later de keuken, de kantoren en de cafetaria ingericht.

Wanneer het gebouw helemaal klaar is, en dan spreken we van eind 2017, worden de kamers geleidelijk opgevuld en dan is de officiële feestelijke opening voorzien.

Wij zijn ontzettend fier dat we dit mooie project uiteindelijk hebben kunnen realiseren, voor Affligem en zijn hulpbehoevende senioren.